Obľúbené príspevky

12 marca 2014

Háčkovaný recy košík a ešte niečo naviac...

...alebo homemade zpagetty hoooked...

Už dávnejšie som čítala článok Lenky H. alias Fizule71 - úžasnej žienky s otvoreným srdcom, ktorá je ochotná deliť sa s nami o návody a pozitívnu energiu - o recyklácii nebohej plachty.

Vedela som, že sa raz do takého niečoho pustím...keď príde vhodný čas...
A ten prišiel. Vtedy, keď množstvo dier na napínacej žerzejovej plachte presiahlo únosnú mieru. Po hlbšej rekognoskácii terénu som našla ešte jednu plachtu podobne nepoužiteľnú.

Najskôr som sa pustila do jednej. Naostrila nožnice a riadne namasírovala ruky. Potom odstrihla gumičku a pustila do strihania plachty. Nebudem popisovať, ako sa to robí, lebo Lenka to má skvele popísané a odfotené. Uvediem len pár mojich postrehov a skúseností:
- strihajte radšej širšie pásy - ja som začala ako písala Lenka - asi 1cm široký pásik, no priadza je potom dosť tenká - asi záleží aj na hrúbke plachty, tak odporúčam najskôr vyskúšať, druhú plachtu som strihala na 2,5-3cm a to bola tá správna  hrúbka na košík,
- pripravte sa na nekonečný neporiadok, nitky budú všade a je zbytočné upratovať, kým neskončíte - ja som to robila týždeň, takže týždeň bolo v obývačke bielo :),
- priadzu nemusíte stáčať pred navinutím - postačí natiahnuť a sama sa stočí. Len pozor pri ťahaní cez šev, ktorý býva na rohoch plachty, rado sa to tam trháááá.

Takto vyzerá košík z hrubšej "priadze". Vyrobila som taký istý z tenkej, ale nakoniec som ho použila ako obal na veľký kvetináč - nedrží tak pekne tvar.


Tenšiu priadzu som využila na recy obaly na kvetináče. 


Priadzu som nedávno "našla", keď som chcela vyrobiť dcérke sukničku ku kostýmu muchotrávky na karneval. Nepáčili sa mi pokusy z organzy a krepového papiera. Tak som uháčkovala takéto niečo - jednotlivé prúžky som na háčkovaný základ pripájala ako vlasy na bábike. Suknička je síce ťažšia, ale prúžky sú veľmi živé a pekne poskakujú pri tancovaní. Odporúčam na kostým tanečnice z Haity alebo na parochňu pre vodníka - samozrejme po nafarbení.


Teraz už len čakám, kým umrie ďalšia plachta a budem sa môcť pustiť do koberčeka do detskej izbičky. A už mám pomerne veľkú zbierku starých tričiek a teším sa, čo s nimi podniknem - v pláne sú šité recy šaty pre Mišku na leto alebo óóóóbrovskááá taška alebo vak na váľanie alebo puf sedák alebo recy lopta alebo...
...no uvidíme, aké potešenia nám život ešte prinesie...
Nech ich máte čo najviac.  
Krásny deň.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára