Obľúbené príspevky

14 marca 2014

Handmade Hippsy...a ešte aj obojstranný

Že ste ešte nepočuli o Hippsy? A čo tak "bedrový pás"? 
Na Slovensku tomu hovoria aj "Vec drieku", "Ohrievač krížov", anglicky Waist warmer.
Hyper, ultra, super, mega moderná záležitosť...

V podstate kus elastickej látky, ktorú si navlečiete na kríže a tie ostanú pekne v teple.
Plní hneď niekoľko, mnou odsledovaných, funkcií:
  • zdravotnú; teda, že nechodíte s holým chrbátom a v niektorých prípadoch zadkom,
  • estetickú; teda, že zakryje isté partie tela, ktoré nechcete prezentovať, napríklad pri cvičení, behaní, tancovaní...,
  • praktickú; teda môžete nosiť obľúbené bedráče, legíny alebo krátke tričko a nič vám netrčí,
  • módnu; teda ste v ňom "in", "cool" a "trendy".
Okrem klasických pásov už kúpite aj tehotenské, detské, špeciálne na športovanie, vzorované...
Ale nie to som chcela...
Ani nie tak cena hippsy, ako moja závislosť skúšať všetko nové a hľadať možnosti ako urobiť vlastnými rukami, ma presvedčili vytiahnuť šijací stroj. Teda najskôr zájsť do obchodu s metrovým textilom a kúpiť vhodné množstvo farebne vhodného bavneného úpletu. PES moc neodporúčam, pás bude elektrizovať, čo nie je moc príjemné - teda pokiaľ na tom nefrčíte.
Výhoda je, že v tomto prípade nie je pri šití potrebný strih. Jednoducho si zmeriate šírku bokov a pásu a podľa toho vystrihnete. Dĺžku si spravíte, ako vám vyhovuje, ALE neodporúčam dlhšie než 35cm - príliš dlhé nevyzerá dobre.
Nemám overlock, šila som na normálnej mašine a rovným stehom. Po pár pokusoch som chytila správny cit pre natiahnutie látky pri šití, aby šev vyzeral dobre a úplet dostatočne pružil. 
A tu je výsledok snaženia: 

Origoš handmade bedrový obojstranný pás s ručne maľovaným motívom: 



Tu je detail toho ručne maľovaného motívu: 




Cik-cak šev som pridala nakoniec - na ozdobu. 



Keď som zošívala k sebe dva úplety, použila som spodnú niť sivú a hornú cyklámenovú.



Toto je druhá strana toho istého pásu.


Tak nech sa páči.
Krásny deň a víkend. Strávte ho tvorivo, lebo bude sneživo.

P.S. Po vlastných skúsenostiach vám to musím prezradiť, ale nikomu to nehovorte: Bedrový pás je haluz - módna a predražená (pokiaľ nekúpite lacnú verziu v zľavách). Keď aj trafíte dobrú veľkosť, môže sa vám zhŕňať, takže sa budete stále upravovať. Pod jemným alebo priehľadným tričkom nevyzerá dobre - vlastne vyzerá divne. Ťažko sa rozhodnete pre farbu, lebo univerzálna nie je - možno biela alebo jemne sivá. Osvedčili sa mi kvalitné dlhé tielka pod tričko - pekne splývajú, nemusíte kontrolovať polohu pásu, čo podvedome robíte, keď ho máte. A ak ste aj tak rozhodnutí pre pás, tak skontrolujte skriňu a odstrihnite si ho z pružného a priliehavého trička alebo tielka, ktoré už nenosíte. Ale pssst!!!

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára