Obľúbené príspevky

17 marca 2014

Patchworková súprava do detskej izby

Tento projekt zrel v mojej hlave veľmi dlho. Rovnako dlho som sa naň pripravovala. A trochu tuším, že aj tento príspevok bude celkom dlhý.
Nie som extra zručná krajčírka. Keď som bola malé dievča, maminka ma učila šiť na stroji. Ako "pubertiačka" som si dokázala odkresliť strih z burdy a ušiť napríklad nohavice s vreckami alebo pánsku košeľu. Potom prišla doba, keď som "mašinu" vyťahovala len občas na nevyhnutné opravy a úpravy. Látky boli zrazu oveľa drahšie než hotové "handry" z obchodu a šiť už nemalo význam.
Ale patchwork alebo quilt je o niečom inom. Ten v obchode nekúpite. Nehovoriac o tom, že ak si chcete nejaký vyrobiť, znalosti zo šitia nohavíc využijete len do úrovne: Navliecť niť do ihly, vytiahnuť spodnú niť, rovno šiť.
Vedela som, že chcem ušiť zástenu za postieľku, prikrývku (prehoz vraj nie je spisovne), záves na dvere a nejaké drobnosti do pripravovanej detskej izbičky.
Otvorila som neskutočné množstvo stránok s inšpiráciami a návodmi. 
Nakoniec som sa rozhodla pre niečo takéto:
O aplikáciách rozhodla veľká nálepka na stenu s motívom sovičiek na strome, ktorú som objednala.


Príprava pozostávala z nakreslenia schémy s rozmermi, aby som vedela, aké veľké diely potrebujem, aby som dosiahla konečný rozmer a samozrejme, aby som vedela nakúpiť látky. Ďalej som si pripravila šablóny z papiera na pečenie podľa vyššie spomenutej nálepky. 

 



Pri nákupe látok (načim bavlnené a pred šitím vyprať a vyžehliť), nití (načim bavlnené), výplní a výstuží, špendlíkov, filcu na oči a pod. som si dovolila kúpiť aj výborné pomôcky, ktoré sa mi osvedčili aj pri ďalšom tvorení - kruhový rezač a podložku na rezanie.
Ostávalo len pustiť sa do práce. Teda najskôr uspať dcérku a potom sa pustiť do práce. Po pár nociach bol výsledok takýto: 

  

Po namontovaní lampy a namaľovaní kvietkov na stenu:



Po takmer roku používania:



Nech sa páči. 
Krásny deň opäť.

Pozn. Keď budete niekedy hľadať návody je dosť podstatné zadať správny výraz do vyhľadávača. Patchwork je spájanie kúskov látok. Quilt alebo quiltovanie je prešívanie vypĺňaných výrobkov.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára