Obľúbené príspevky

20 marca 2014

Šťastný prvý jarný deň

Dnes je prvý jarný deň. 
Jasné, viem, že to viete. Však všetci o tom hovoria, na google beží pekná animácia, v televízii aj rádiu už o tom hovorili, aj kolegovia v práci...a kto by to náhodou nezaregistroval, môže niečo tušiť, keď vystrčí nos von. 
JE TAM PREKRÁSNE, SLNEČNO A TEPLO.
A ja s Miškou sme boli celé doobedie na lúke a zbierali sme podbeľ. Miška si ho nabrala do dlaní, strčila doň ten malý noštek: "To vonia". Áno vonia. Ale jej inak ako mne. Ja si spomeniem na zber podbeľu na základnej škole, spolužiakov, papierové sáčky na desiatu, do ktorých sme ho zbierali...Dúfam, že Miška si pri vôni podbeľu spomenie na svoju maminku a krásny slnečný jarný deň a pesničku, ktorú vonku vymyslela a rozsypané medovníčky, ktoré ostali mravčekom...
Dnes je prvý jarný deň. A asi posledný deň pre podbeľ tento rok. Usušíme ho a polovicu necháme na čajíky proti kašľu na zimu a tú druhú dáme mojej maminke do špeciálneho čajíku, ktorý pomáha na všetky neduhy. Lebo lepšie než do lekárne je chodiť pre lieky do prírody.


A dnes je ešte Medzinárodný deň šťastia. 
Na jednej stránke sa pýtali ľudí: "Čo vás robí šťastnými?"
Väčšinou boli odpovede veľmi podobné. Schválne, skúste sa zamyslieť. Deti, rodina, zdravie, láska, krásny deň...
Aj ja som sa zamyslela. 
Ja sama. Ja sama sa robím šťastnou - svojim pozitívnym prístupom, láskou k svojej rodine a životu. Prijímam všetko, dobré aj zlé, čo mi život prináša...a to ma robí šťastnou.
Keď má niekto deti, rodinu, zdravie, lásku nutne nemusí byť šťastný. 
Keď zadáte do vyhľadávača "šťastie", nájdete veľa citátov o šťastí, veľa o vrtkavom šťastí, veľa o šťastie=úspech...
Osobne sa prikláňam k Wikipédii: 
Šťastie je stav spokojnosti so životom, blaho, ktoré pociťujeme ako radosť, spokojnosť, povznesenie; taký stav človeka, ktorý zodpovedá najväčšej vnútornej spokojnosti s podmienkami vlastného bytia, plnosti a pochopeniu života a uskutočneniu jeho ľudského poslania. Šťastie je splnenie ideálu, dôsledok plného rozvinutia ľudských možností. K šťastiu patrí prvok náhody, ktorý často prichádza ako dar.
Toľko krátka úvaha na tému šťastie.




Užite si tento krásny šťastný prvý jarný a nech je ešte mnoho takých vo vašom živote.
Buďte šťastní. Be


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára